3 problemy, gdy chcesz być projektantem

by Kasia Bobocińska

Projektantem może zostać każdy. To prawda, a przynajmniej może próbować. Wydawać by się mogło, że decydować może o tym posiadane wyczucie stylu, czy gust, ale niejednokrotnie przekonałam się, że podobnie jak w miłości “każda potwora znajdzie swego amatora”. Nawet najbardziej szalone podejście do projektowania, może zyskać wierną rzeszę fanów. Wystarczy tylko spróbować przebić się do świata ze swoją wizją. A na starcie niemal zawsze pojawiają się 3 problemy, gdy chcesz być projektantem. Dziś Wam o niech opowiem.

Jakie są trzy najtrudniejsze rzeczy na początku własnej kariery zawodowej?

Te trzy problemy, trudności, ma niemal każdy, kto rozpoczyna karierę zawodową. Nie tylko w branży architektonicznej. Gdy stawiamy pierwsze kroki we własnym biznesie, zwykle mamy małe rozeznanie w rynku i jesteśmy w pewnych aspektach mocno niepewni. 

Podsumowując całą moją ścieżkę zawodową, natrafiłam na 3 główne przeszkody, na początku mej drogi. Miałam problem z:

1. Odpowiednim wycenieniem usług.

Najlepiej czulibyśmy się, gdyby ktoś powiedział nam, powinnaś zarabiać tyle i tyle”, a potem z czasem zawsze w odpowiednim miejscu mówił nam: „czas podnieść ceny!”. Czy nie byłoby cudownie mieć takiego mentora oceniającego nasze kwalifikacje i jednocześnie trzymającego rękę na pulsie naszej kariery?

Nawet jeśli dobrze zbadaliśmy rynek, wiemy, jak inni wyceniają swoją pracę, to w 70-80% zwykle zaniżamy cenowo swoje pierwsze oferty, żeby pozyskać nowego klienta. Niestety później zdarza się, że zostajemy przez lata w tej „promocyjnej cenie”. Dlatego tak ważne jest, abyśmy dobrze poznali klienta, z którym chcielibyśmy pracować i dostosowali cała swoją ofertę, do tej konkretnej grupy docelowej.

A jeśli nie daj boże, pochwalimy się swoimi zarobkami na jakieś ze „wspierających grup na Fb, to słyszymy cala listę zarzutów o: psuciu rynku, zaniżaniu cen etc.

2. Przygotowaniem profesjonalnej oferty, którą uda nam się pozyskać więcej klientów.

Najlepiej, gdybyśmy mogli otrzymać od kogoś szablon oferty, na której on pracuje od lat. Niestety nie sądzę, żeby ktoś tak łatwo udostępnił nam swój wypracowany, sprawdzony szablon oferty o ile nie zapłacimy mu za to milionów monet. Jest to tajemnica zawodowa a taki projekt dopracowuje się latami. Jest to podzielnie się swoim know how, więc nic dziwnego, że gdy ktoś chce sie podzielić swoją ofertą sprzedażową, chce za nią kilkaset złotych a i tak nie mamy pewności, że będzie ona skuteczna. Dobra wiadomość jest taka, że w kursie który właśnie oprarcowuję, dodam szablon takiej oferty. Nie za setki złotych, ale w cenie kursu.  

3. Pozyskaniem idealnych klientów, czyli takich, z którymi będzie nam się świetnie współpracować.

Z kolei ten punkt, łączy się nierozerwalnie z punktem pierwszym i drugim, bo bez odpowiedniej wyceny naszych usług oraz przygotowania dobrej oferty, nie uda nam się pozyskać idealnego dla nas klienta.

To są trzy główne punkty, ale w praktyce jest ich znacznie więcej i związane są one głownie z naszym wizerunkiem i identyfikacją naszej marki. O tym opowiem Wam następnym razem.

Jeśli chcesz być na bieżąco z tematami związanymi z projektowaniem wnętrz, trendami, koniecznie zapisz się na mój newsletter:

Poznaj moje lekcje projektowania:

STWÓRZ MOODBOARD W BEZPŁATNYM PROGRAMIE +GRATIS

CO TO JEST PRZESTRZEŃ POZYTYWOWA I NEGATYWOWA? LEKCJE PROJEKTOWANIA 1

PIERWSZE KROKI Z PROJEKTOWANIEM WNĘTRZ CZ.1: RECENZJA KURSU ONLINE

PIERWSZE KROKI Z PROJEKTOWANIEM WNĘTRZ CZ.2: DARMOWE PROGRAMY DO PROJEKTOWANIA

APLIKACJE DO POZNAWANIA KOLORÓW

JESTEŚ DEKORATOREM WNĘTRZ – SERIO?

Related Posts