Powiem Wam szczerze, to jedno z większych zaskoczeń tej jesieni. Oczywiście, nie licząc głośnej kolekcji Gustafa Westmana, która zniknęła ze sklepów w mgnieniu oka (a pod niektórymi sklepami podobno naprawdę rozstawiano namioty!). Ale dziś nie o Westmanie, tylko o innej, równie spektakularnej współpracy, kooperacji dwóch gigantów: Zakładów Ceramicznych „Bolesławiec” i marki Coca-Cola.
Efekt? Limitowana kolekcja naczyń, która łączy polską tradycję z globalnym stylem. W klasycznych formach bolesławieckiej ceramiki pojawiły się biało-czerwone motywy i charakterystyczne logo Coca-Coli. Brzmi nieoczywiście? A jednak – robi niesamowite wrażenie.
Tradycja i popkultura
Coca-Cola od lat pokazuje, że wspólny posiłek to coś więcej niż jedzenie. To moment rozmów, śmiechu i bliskości – to, co wielu z nas kojarzy z domem i rodziną. Marka doskonale potrafi opowiadać o emocjach przy stole, niezależnie od tego, czy to niedzielny obiad, czy spontaniczna kolacja.
Z kolei Bolesławiec to synonim rzemiosła, jakości i tradycji, która zachwyca nie tylko w Polsce, ale i za oceanem. Amerykanie od lat doceniają bolesławiecką ceramikę, jej ręczne wykonanie i charakterystyczne wzory.
I właśnie te dwa światy – tradycji i globalnej popkultury – spotkały się w jednym projekcie.

Nowa kolekcja: kubek, talerz, miseczka
Nowa kolekcja składa się z trzech elementów: kubka, talerza i miseczki. Każdy z nich zdobi klasyczne bolesławieckie wzornictwo, ale w nowej kolorystyce – bieli i czerwieni, nawiązującej do czerwonego logo Coca-Coli. I co ciekawe, te logo wcale nie razi. Wygląda niezwykle swojsko.
W tym projekcie chodzi o coś więcej niż estetykę. To nostalgiczna podróż, do czasów, gdy stół był centrum domu, a wspólne posiłki łączyły pokolenia.

Jestem rozczarowana
Niestety, jeśli marzycie o tym, żeby postawić na swoim stole kubek, talerz czy miseczkę z tej wyjątkowej kolekcji, mam dla Was małe rozczarowanie, nie można ich po prostu kupić. Kolekcja Bolesławiec x Coca-Cola nie trafiła do regularnej sprzedaży.
Aby zdobyć te naczynia, trzeba wziąć udział w loterii, która trwa od 1 września do 1 listopada. Zasady są proste, choć wymagają trochę zaangażowania, kupujecie produkty Coca-Cola, zbieracie tokeny, a następnie możecie wymienić je na ceramiczne nagrody. To jedyna droga, by stać się posiadaczem tego wyjątkowego zestawu.
Szczerze mówiąc, szkoda, że nie można po prostu zamówić ich w sklepie Bolesławca z przyjemnością kupiłabym chociaż talerzyk albo kubek, który zostałby ze mną na dłużej. Ale mimo to nie mogę nie docenić samego pomysłu. Bo to naprawdę piękna współpraca – hołd dla polskiego rzemiosła, tradycji wspólnego stołu i ponadczasowego designu, który w jesiennej odsłonie robi ogromne wrażenie.


No więc niestety, na koniec spotkało mnie małe rozczarowanie, brak możliwości zakupu. To było naprawdę przykre. Jestem ogromną fanką ceramiki, więc gdy zobaczyłam tę kolekcję, od razu poczułam, że muszę ją mieć.
Pamiętam, jak w 2016 roku udało mi się zdobyć wyjątkową kolekcję marki Manufaktura Bolesławiec, stworzoną we współpracy z Oskarem Ziętą. Mam ją do dziś – to moja perełka, której już nigdzie nie można kupić. I jestem z niej ogromnie dumna.
Dlatego z tą współpracą Coca-Coli i Bolesławca mam podobne emocje. Chętnie przytuliłabym choć jeden element, najlepiej talerz, choć kubeczek też jest przecudny i schowała go do swojego kredensu na specjalne okazje. Bo to po prostu piękny, dobrze zaprojektowany przedmiot z duszą.
Niestety, tej jesieni znowu czuję to znane uczucie: wieczne rozczarowanie miłośniczki designu, która chce zdobyć coś wyjątkowego… i nie może. Ale cóż – może właśnie w tym tkwi cały urok? Bo dobre rzeczy, tak jak wspólne chwile przy stole, czasem po prostu trudno zdobyć.
Jeśli interesujesz się trendami i chcesz poznać najnowsze inspiracje przywiezione z największych targów wnętrzarskich w europie to przygotowałam dla Was specjalny e-book.
Co znajdziesz w TREND BOOKu?:
9 kluczowych trendów 2026/2027 – jasno i konkretnie omówione
Ponad 100 profesjonalnych zdjęć aranżacji z całego świata
Gotowe palety kolorystyczne (NCS) do wykorzystania w projektach
Przegląd materiałów, faktur i stylów, które zdominują wnętrza
Eksperckie komentarze i case studies
Dostęp do zamkniętej grupy dla profesjonalistów
BONUS 1: e-book „KOLORY 2025” – przewodnik po trendach kolorystycznych (gratis!)
BONUS 2: e-book „TRENDY W OŚWIETLENIU” – co będzie modne we wnętrzach (gratis!)
BONUS 3: Mini e-book „TRENDY W DREWNIE” – najnowsze wykończenia i struktury, które pokochają Twoi klienci!
